قالیشویی در کرج
خانه / شستشوی فرش / چگونه می‌توانیم بوی بد فرش را ازبین ببریم؟

چگونه می‌توانیم بوی بد فرش را ازبین ببریم؟

قالیشویی آنلاین بانو

راه‌های رفع بوی بد فرش

چرا از فرش ها بوی نامطبوعی به مشام می رسد؟

فرش‌ها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی منازل و محیط‌های تجاری هستند. با این حال، یکی از مشکلاتی که ممکن است با استفاده مداوم از فرش‌ها پیش بیاید، بوی نامطبوع و ناخوشایندی است که در اثر ایجاد انواع لکه و آلودگی ها روی فرش ایجاد می‌شود. برای رفع بوی نامطبوع فرش ابتدا باید منشا ایجاد آن را شناسایی کنیم و سپس به رفع آن بپردازیم.

ازبین بردن بوی بد فرش

علل ایجاد کننده بوی نامطبوع در فرش

  1. رطوبت: وجود رطوبت در محیط و جذب رطوبت توسط فرش می‌تواند منجر به رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها شود که بوی نامطبوعی را در فرش ایجاد می‌کنند. در صورتیکه این رطوبت برای مدت طولانی باقی بماند حتی ممکن است به پوسیدگی فرش ختم شود.
  2. عدم تهویه مناسب: فرش‌هایی که در محیط هایی با تهویه نامناسب قرار گرفته‌اند، ممکن است در اثر عدم تهویه هوای محیط به مرور زمان بوی نامطبوعی بگیرند.
  3. نظافت نکردن درست و به موقع فرش : عدم تمیزی و شستشوی منظم فرش‌ها می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع شود. بسیاری از لکه هایی که روی فرش ایجاد می شوند ممکن است به مرور زمان باعث بروز بوی نامطبوع در بین بافت فرش شوند. در این صورت نیازمند شستشوی صحیح و اصولی فرش برای رفع بوی بد فرش هستید. درصورتیکه امکان شستشو و خشک کردن اصولی فرش را ندارید ممکن است شستشوی فرش این بو را تشدید کند . بنابراین بهتر است از خدمات یک قالیشویی حرفه ای استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه لکه سس را از فرش پاک کنیم؟

روش های رفع بوی بد فرش 

  • رفع بوی بد فرش با محلول جوش شیرین
  1. استفاده از جوش شیرین می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های موثر برای رفع بوی بد فرش استفاده شود. برای آماده‌سازی این محلول، مقداری جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم حل کنید. و خوب به هم بزنید تا مخلوط شود. محلول آماده شده را درون یک اب پاش بریزید تا برای استفاده آماده باشد. همچنین می توانید مقداری سرکه سفید هم برای رفع بوی بد به این محلول اضافه کنید.
  2. سطح فرش را کاملا خالی کنید.
  3. محلول را روی سطح فرش اسپری کنید و حداقل چند ساعت به آن زمان دهید تا محلول بین الیاف فرش نفوذ کرده و آن را ضدعفونی کند.
  4. بعد از خشک شدن فرش آن را به طور دقیق جارو بکشید تا کاملا تمیز شود.
  • استفاده ترکیب عصاره لیموترش و آب
  1. برای درست کردن این محلول بهتر است چند لیمو ترش تازه را از وسط نصف کرده و درون یک قابلمه پر از آب درحال جوشش بگذارید. حداقل اجازه دهید لیموها برای مدت 45 دقیه تا یک ساعت بجوشند. سپس اجازه دهید که محلول خنک شود. بعد از آن محلول را درون یک آب پاش بریزید.
  2. محلول آماده شده را روی سطح فرش بپاشید.
  3. دقت کنید که تا زمان خشک شدن کامل آن روی فرش راه نروید.

ازبین بردن بوی بد فرش

  • ازبین بردن بوی بد با شستن فرش

شستن فرش می‌تواند یک روش مؤثر برای رفع بوی بد و آلودگی‌ها باشد

  1. سطح فرش را نظافت کنید: قبل از شروع شستشو، فرش را از ذرات موجود بر روی آن پاک کنید. می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید تا ذرات خشک و گرد و غبار را جمع آوری کنید.
  2. تست رنگدهی فرش را انجام دهید: قبل از شستشو، اطمینان حاصل کنید که فرش شما در زمان شستشو رنگ پس نمی دهد. برای این کار، روی یک نقطه کوچک و پنهانی از فرش یک قطره محلول شستشوی ملایم را بریزید و پس از چند دقیقه با یک حوله سفید به آرامی پاک کنید. اگر فرش به حوله رنگ پس نداده و رنگ آن ثابت است، می‌توانید به مرحله بعدی بروید.
  3. دفترچه راهنمای فرش را به دقت مطالعه کنید: مطالعه دفترچه به صورت کامل به شما کمک می کند تا شوینده و روش شستشوی مناسبی را انتخاب کنید.
  4. شوینده مناسب انتخاب کنید: بهتر است برای شستشوی فرش از شوینده های ملایم استفاده کنید. شوینده ها و سفید کننده های خیلی قوی می توانند به رنگ فرش اسیب وارد کنند.
  5. فرآیند شستشو را به آرامی انجام دهید: از برس های نرم برای شستشو استفاده کنید و فشار زیادی به الیاف فرش وارد نکنید تا فرش آسیب نبیند.

فرش را کاملا خشک کنید: بعد از شستشو اجازه دهید تا فرش به طور کامل خشک شود تا بوی نامطبوعی ایجاد نکند.

ازبین بردن بوی بد فرش

نتیجه گیری:

در نتیجه، برای رفع بوی بد فرش می‌توانید از روش‌های مختلفی مثل از جمله استفاده از اسطوخودوس، سنگ آهک، سرکه سفید و یا شستشو استفاده کنید. این روش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بوی نامطبوع را رفع کنید. با این حال، همواره در استفاده از هر روشی حواستان باشد و از تاثیر آن روی فرش مطمئن شوید. در صورتی که مشکل بوی نامطبوع در فرش پابرجا باقی ماند، بهتر است از یک قالیشویی حرفه ای مشورت کنید تا بتوانید این مشکل را به طور کامل رفع کنید.

 

برچسب ها: رفع بوی بد فرش بعد از شستشو، رفع بوی بد فرش با جوش شیرین، پاک کردن چسب قطره ای از روی فرش، رفع بوی فرش، رفع بوی بد فرش ماشینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *