قالیشویی در کرج
خانه / نظافت منزل / نظافت منازل در مهرشهر کرج توسط قالیشویی بانو در کرج

نظافت منازل در مهرشهر کرج توسط قالیشویی بانو در کرج

قالیشویی بانو
قالیشویی بانو
نظافت منزل در شهر کرج

نظافت منازل در ایران از دیرباز به عنوان خانه تکانی شناخته می‌شود. همیشه در ایام نزدیک به آخر سال خانواده‌ها با کمک یکدیگر اقدام به نظافت منازل خود می‌کنند تا این که پاکیزگی و سلامت را به خانه خود برگردانند. اما با افزایش محیط مدرن زندگی در خانه‌ها و وجود لواز سنگین مانند یخچال، فرش و موکت، خانه تکانی می‌تواند کاری سخت باشد.

پیشنهاد مطالعه: نظافت منزل در کرج

در هنگام نظافت منزل مراقب لوازم سنگین باشید

بسیاری از خانم‌های خانه‌دار بدون توجه به سلامت خود اقدام به انجام کارهای سخت نظافت منزل می‌کنند. اینکار می‌توانند در دراز مدت به بیماری و فرسودگی مفاصل منجر شود. حتی یکبار نظافت غیر اصولی شما می‌تواند آسیب جدی به کمر و مفاصل شما وارد کند. اینکار در دراز مدت می‌تواند هزینه بسیار سنگینی برای درمان داشته باشد.

خطرات نظافت در منزل

بیشتر بخوانید: روش شستشوی فرش دستبافت در خانه

برای اینکه همواره مراقب سلامت خود باشید سعی کنید در امر نظافت منزل از دیگران کمک بگیرید. در بلند کردن لوازم سنگین سعی کنید از روشهای اصولی جابه‌جایی استفاده کنید.

اما امروزه به دلیل مشغله فراوان افراد امکان اینکه از دیگران برای کمک در نظافت منزل استفاده کنیم وجود ندارد. به همین دلیل سرویس‌های خدمات نظافت منزل رو به رشد است از طرفی شستشو درست و صحیح لوازمی نظیر مبلمان و موکت در خانه امکان پذیر نیست و نیازمند کمک افراد حرفه‌ای با لوازم استاندارد است.

چرا نظافت منازل اهمیت ویژه‌ای دارد؟

وقتی مدتی از آخرین نظافت منزل می‌گذرد امکان رشد قارچها و کپکها در نقاز مختلف خانه فراهم می‌آید. برای مقال در نقاط مرطوبی مثل آشپرخانه باید به این نکته توجه ضروری داشت. زیرا قارچ و کپک‌ها می‌توانند عوامل اصلی  بیماری‌های گوارشی و عفونی باشند. به همین جهت  نظافت دوره‌ای خانه امری بسیار ضروری است.

گذشته از این خانه تمیز و زیبا می‌تواند بر روحیه انسان نیست تاثیر گذار باشد و مانع از ایجاد افسردگی در خانم‌های خانه دار باشد و روحیه اعضای خانواده را بهبود دهد. همچنین نباید قافل از این باشیم که بسیاری از امور نظافتی دشوار و سخت هستند. مثلا شستشوی شیشه و پنجره‌ها یا تمیز کردن سقف و کف اتاقها. تمیز کردن پشت و زیر لوازم سنگین مثل یخچال. اینها تنها گوشه‌ای از دشواری تمیز کردن خانه است که اغلب خانم‌های خانه دار از پس آن‌ها بر نمی‌آیند. و در صورت اقدام به اینکارها نه تنها ممکن است که به خود آسیب جدی وارد کنند بلکه احتمال اینکه بتوانند به صورت اصولی و صحیح اینکار را انجام دهند تقریبا غیر ممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *