قالیشویی در کرج
خانه / نظافت منزل / روش های رفع بوی نامطبوع خانه

روش های رفع بوی نامطبوع خانه

رفع بوی نامطبوع خانه ​

چگونه بوی نامطبوع خانه را برطرف کنیم؟

در هر قسمت از فضای خانه با توجه به وسایلی که قرار دارد و نوع کاربری آن بوهای متفاوتی وجود دارد. از بوی اسباب و وسایل موجود در اتاق تا بوی نامطبوع موجود در برخی قسمت ها. مهمترین نکته زمان استشمام بوی نامطبوع پیدا کردن منبع آن است. در بسیاری از مواقع درصورتیکه به بوی نامطبوعی که در فضا احساس می شود توجهی نکنیم ممکن است مشکلات بزرگتری به دنبال آن ایجاد شود.

پاک کردن لکه ماست از فرش

علل مختلف بروز بوی نامطبوع در خانه و روشهای رفع آن

  • بوی فاضلاب:

برخی از مکان ها مثل سرویس بهداشتی، حمام و راه آب های آشپزخانه می تواند بوی بد فاضلاب را در خانه پخش کند. برای رفع بوی بد ناشی از فاضلاب می توانید:

  1. از خوشبوکننده های فضا استفاده کنید.
  2. ترکیبی از جوش شیرین، سرکه و آب را درون راه آب ریخته و بگذارید چند ساعت بماند.
  3. ترکیب آب و آهک هم می تواند برای رفع بوی نامطبوع کاربردی است. نسبت آب به آهک برابر ده به یک مناسب می باشد. این محلول را در فاضلاب بریزید تا کاملا بوی نامطبوع را ازبین ببرد.
  • بوی سرویس بهداشتی:

سرویس بهداشتی در بسیاری از موارد بوی نامطبوعی می گیرد. برای پاک کردن آن بهتر است:

  1. از خوشبو کننده استفاده کنید.
  2. گیاهان دارای رایحه قوی و ماندگار را جوشانده و محلول را در سرویس بهداشتی بریزید.
  3. نظافت را رعایت کنید و در زمان شستشو از شوینده های معطر استفاده کنید.
  4. در سرویس بهداشتی عود قرار دهید و اجازه دهید تا اتمام سوختن، عود درون سرویس بهداشتی باقی بماند. همچنین می توانید از عودها و خوشبوکننده های شیشه ای نیز استفاده کنید.
  5. از سرکه سفید در زمان شستشوی سرویس بهداشتی استفاده کنید. این کار به ضدعفونی شدن محیط و کاهش بوی نامطبوع کمک می کند.

پاک کردن لکه ماست از فرش

 

بیشتر بخوانید: نکات شستشوی فرش ابریشم در خانه

 

  • بوی نامطبوع آشپزخانه:

عوامل بسیار زیادی برای ایجاد بوی نامطبوع در آشپزخانه وجود دارند. یخچال، ماشین ظرفشویی، فاضلاب، مواد غذایی مانده در کابینت ها و بسیاری موارد دیگر می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در آشپزخانه می شوند.

  1. درصورتیکه ماشین ظرفشویی شما بوی نامطبوعی گرفته است از جوش شیرین و سرکه برای پاک کردن آن و رفع بوی نامطبوع استفاده کنید و تا زمان خشک شدن کمل آن درب آن را نبندید.
  2. اگر داخل کابینت ها و یا کشوهای آشپزخانه بوی نامطبوعی احساس کردید می توانید جوش شیرین را در کشو و یا کابینت ها بریزید. این کار بوی نامطبوع را به طور کاملاز بین می برد. در صورتیکه بوی نامطبوع کابینت ها در اثر عواملی مثل وجود سطل زباله در کابینت ایجاد شده باشد باید سطل زباله را با پودر ماشین لباسشویی و یا ترکیب سرکه و جوش شیرین بشویید. و تا زمان خشک شدن در فضای آزاد قرار دهید.
  3. اگر یخچال شما بوی نامطبوعی گرفته و این بو در فضای اشپزخانه پخش شده است ابتدا یخچال را برای عدم وجود غذای فاسد و یا ریخته شدن مواد غذایی در یخچال بررسی کنید. اگر مواد غذایی فاسدی درون یخچال وجود دارد آن را دور بریزید. سپس یخچال را با ترکیب سرکه و جوش شیرین کاملا تمیز کنید تا بوی نامطبوع از میان برود.
  • بوی بد ناشی از رطوبت: 

در برخی از موارد ایجاد بوی بد در خانه ناشی از وجود رطوبت و نم در فضای خانه است. رطوبت به تنهایی بوی نامطبوعی ایجاد نمی کند اما با توجه به اینکه در صورت مداومت وجود رطوبت در یک فضا زمینه برای رشد باکتریها و قارچ ها فراهم می شود می تواند بوی نامطبوعی ایجاد کند. این بو نشان دهنده بروز مشکل جدی در تاسیسات ساختمان است و باید در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع آن اقدام کنید. ضمنا تلاش کنید تا زمان خبر کردن تاسیسات و رفع مشکل به شکل اصولی، تهویه محیط را بهبود ببخشید. در صورتیکه به مشکلات ناشی از رطوبت در خانه فورا رسیدگی نشود، مشکل بزرگتر شده و حتی برای سلامت ما خطرناک باشد.

پاک کردن لکه ماست از فرش

نتیجه گیری:

برای از بین بردن بوهای بد در خانه و جلوگیری از بوگرفتن سرویس بهداشتی و حمام، می‌توانید از روش‌ها و مراقبت‌های مختلف استفاده کنید:

  1. تمیزی و بهداشت منظم سرویس بهداشتی و حمام از اهمیت بالایی برخوردار است.
  2. استفاده از محصولات طبیعی و شیمیایی مناسب برای از بین بردن بوهای نامطبوع می‌تواند مفید باشد. سرکه، بیکربنات سدیم، اسانس‌ها و محصولات ضدبو می‌توانند به شما کمک کنند.
  3. تهویه مناسب فضا، تعویض به‌موقع زباله‌ها و پاکسازی مکان‌ها از عوامل مهم در جلوگیری از بوگرفتن هستند.
  4. توجه به فاسد نشدن مواد غذایی و خارج کردن آنها بعد از فاسد شدن و ضدعفونی کردن فضای یخچال می تواند به جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع کمک کند.
  5. ایجاد تهویه مناسب در سرویس های بهداشتی، حامام و سایر مناطق خانه به جلوگیری از بوی نامطبوع کمک می کند.

برچسب ها: رفع بوی بد فاضلاب، برای از بین بردن بوی بد خانه چه باید کرد، رفع بوی فاضلاب از خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *