قالیشویی در کرج
خانه / نظافت منزل / تمیز کردن مبلمان چرمی در منزل

تمیز کردن مبلمان چرمی در منزل

قالیشویی بانو

چگونه مبل چرمی را در خانه تمیز کنیم

آیا تمیز کردن مبلمان چرمی در خانه امکان پذیر است؟

مبلمان چرمی یکی از انواع مبلمان است که طرفداران خاص خود را دارد. اما نگهداری از آن نیازمند دقت وتوجه ویژه ای است.زیرا مبلمان چرمی ممکن است بعد از مدن پوسته سوته شده یا ترک بردارند. بنابراین آگاهی از روشهای نگهداری و شستشوی آن در منزل بسیار مهم است. همچنین درصورتیکه این مبلمان از چرم طبیعی باشند ممکن است نسبت به برخی شوینده های مبل واکنش نشان داده وو زیبایی آنها از میان برود. پس آگاهی از نحوه شستشوی اصولی مبلمان چرم بسیار ضروریست.

New Project - 2023-07-15T105754.195

مراحل تمیز کردن مبل چرمی در خانه

  1. پاکسازی گرد و غبار: ابتدا با استفاده از یک جاروبرقی، گرد و غبار را از سطح مبلمان چرمی بردارید. این مرحله به عنوان مرحله پیش نیاز برای تمامی روش‌های بعدی است.
  2. پاکسازی لکه‌ها: در صورت وجود لکه‌ها روی چرم، از یک صابون مایع و آب گرم استفاده کنید. صابونمایع را روی لکه بمالید و سپس با یک پارچه نرم و تمیز، به آرامی آن را پاک کنید. از استفاده از آب زیاد یا محلول‌های شیمیایی تمیزکننده قوی خودداری کنید، زیرا ممکن است چرم تا حدی آسیب ببیند
  3. دفترچه راهنمای فرش را مطالعه کنید: مطالع دفترچه راهنمای فرش روش صحیح شستشوی مبل چرم را به شما نشان می دهد و شما می توانید بدون اسیب به مبلمان چرم آن را در منطل نظافت کنید.
  4. شوینده مناسب را انتخاب کنید. بعد از مطالعه دفترچه اطلاعات کافی برای انتخاب شوینده مناسب را خواهید داشت. این اطلاعات به طور کامل در دفترچه راهنمای مبلمان درج شده است.
  5. مبلمان را خشک کنید: خشک کردن مبلمان در مرحله آخر و بوسیله یک دستمال یا اسفنج کاملا نرم صورت می پذیرد. درصورتیکه از اسفنج های زبر استفاده کنید ممکن است سطح چرم آسیب ببیند.

New Project - 2023-07-15T105900.127

نکات نگهداری و نظافت مبل چرم

  1. جلوگیری از خشک شدن: چرم ممکن است در صورت تماس با هوا و آب خشک شود و ترک خورده و خشک شود. بنابراین، مبلمان چرمی را در معرض منابع گرمای مستقیم مانند بخاری، رادیاتورها و دستگاه‌های گرمایشی قرار ندهید. همچنین، از فاصله مناسبی با منبع گرمایشی برای قرار دادن آنها استفاده کنید.
  2. جلوگیری از رطوبت زیاد: چرم قابلیت جذب رطوبت محیط را دارد. بنابراین برای جلوگیری از آسیب به آن، مبلمان چرمی را در محیط‌های خشک و متعادل قرار دهید.
  3. جلوگیری از تماس با اشیا تیز و سخت: اجسام سخت چرم را خراش می دهد، بنابراین هنگام استفاده از مبلمان چرمی، از تماس آن با اشیا تیز و سخت مانند کلید‌ها، قلم‌ها، ابزارهای تیز مثل چاقو و… پرهیز کنید.
  4. استفاده از پارچه نرم: هنگام تمیز کردن و پاکسازی مبلمان چرمی، از پارچه‌های نرم و تمیز استفاده کنید. از مواد تمیزکننده شیمیایی قوی، محلول‌های الکلی یا مواد شوینده غیر معتبر استفاده نکنید، زیرا ممکن است چرم را تیره کنند یا آسیب برسانند.
  5. محافظت در برابر نور خورشید: بهتر است از قرار دادن مبلمان چرمی در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا نور مستقیم می‌تواند باعث تغییر رنگ و آسیب به چرم شود. در صورت امکان، از پرده‌ها یا روکش‌های محافظ استفاده کنید.
  6. نظافت منظم: مبلمان چرمی باید به صورت منظم و مرتب تمیز شود. پاکسازی لکه‌ها را در بازه‌های زمانی مناسب انجام دهید تا لکه‌ها و آلودگی‌ها به چرم نفوذ نکنند و روی آن ثابت نشوند.
  7. استفاده از محصولات مخصوص چرم: برای حفظ و نگهداری بهتر مبلمان چرمی، می‌توانید از محصولات مخصوص چرمی مانند پاک کننده‌ها، کرم‌ها، واکس‌ها و محصولات محافظ استفاده کنید. این محصولات ممکن است حاوی ترکیباتی باشند که چرم را تغذیه کرده و آن را محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای شستشوی مبل در منزل /نظافت مبلمان در منزل

شوینده های مناسب مبلمان چرم:

  1. شوینده‌های مخصوص چرم: برخی شرکت‌ها شوینده‌های خاصی را برای تمیز کردن مبلمان چرمی تولید می‌کنند. این شوینده‌ها معمولاً شامل ترکیباتی هستند که آلودگی‌ها را از روی چرم برداشته و آن را بدون آسیب تمیز می‌کنند. شوینده‌های مخصوص چرم را می‌توانید از فروشگاه‌های مبلمان یا فروشگاه‌های لوازم خانگی تهیه کنید.
  2. محلول‌های شیمیایی خنثی: برخی از محلول‌های شیمیایی خنثی نیز می‌توانند برای تمیز کردن مبلمان چرمی مناسب باشند. معمولاً این محلول‌ها بر پایه آب هستند و حاوی ترکیباتی مانند صابون مایع هستند. با استفاده از یک قطره از این محلول‌ها روی لکه‌ها یا سطح کلی مبلمان، می‌توانید آلودگی‌ها را پاک کنید.
  3. محلول‌های طبیعی خانگی: برخی از محلول‌های خانگی نیز می‌توانند برای تمیز کردن مبلمان چرمی مفید باشند. به عنوان مثال، مخلوطی از آب گرم و یک قاشق چای‌خوری سرکه سفید می‌تواند به عنوان یک شوینده طبیعی برای تمیز کردن چرم استفاده شود. اما همچنان، قبل از استفاده بر روی یک قسمت پنهانی از مبلمان تست کنید.

New Project - 2023-07-15T105841.015

نتیجه گیری:

در نتیجه، تمیز کردن و نگهداری مبلمان چرمی نیازمند روش‌های خاصی است تا از تخریب و آسیب به چرم جلوگیری شود. مهم است که راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های تولید کننده را همیشه رعایت کنید و از تست روی قسمت کوچکی از مبلمان برای اطمینان از عدم تأثیر منفی مواد شوینده انتخابی خود استفاده کنید. همچنین، در صورت لزوم می‌توانید به مجموعه مبلشویی متخصص مراجعه کنید تا بهترین مراقبت و شستشو را برای مبلمان چرمی خود داشته باشید. با رعایت راهنمایی‌های صحیح، می‌توانید زمان بیشتری از مبلمان چرمی خود لذت ببرید و آن را در شرایط خوب نگهدارید.

 

برچسب ها: روش تميز كردن مبل چرمي، تميز كردن مبل چرمي سفيد، تميز كردن مبل چرم طبيعي، تميز كردن مبل چرم مصنوعي، نحوه تميز كردن مبل چرمي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *