قالیشویی در کرج
خانه / شستشوی مبلمان / ترفند کاربردی شستشوی مبل های پارچه ای در منزل

ترفند کاربردی شستشوی مبل های پارچه ای در منزل

شستشوی مبل پارچه ای در منزل

آیا تمیز کردن مبلمان پارچه ای در خانه امکان پذیر است؟

مبلمان از جمله کاربردی ترین لوازم برای خانه ها هستند و استفاده بسیار زیادی در محیط های اداری، تجاری و منازل دارند. مبلمان پارچه‌ای بخشی مهم از تزئینات خانه‌ها و ادارات است که نیازمند مراقبت و توجه ویژه است. تمیزی منظم و درست مبلمان پارچه‌ای نه تنها ظاهر زیبا و تمیزی به فضا می‌بخشد، بلکه عمر طولانی‌تری به مبلمان نیز می‌بخشد. شستشوی مبل پارچه ای یکی از کارهایی است که برای حفظ نظافت و سلامت مبلمان انجام می شود. شستن مبلمان در خانه کاری نسبتا دشوار است و نیازمند وسایل و تجهیزات کافی برای انجام است. باتوجه به اینکه روش شستشوی مبل چرمی، پارچه ای، مخمل و … با یکدیگر متفاوت است اطلاعات کافی را قبل از انجام کار بدست آورید.

شستشوی مبل پارچه ای

مراحل شستشوی مبل پارچه ای در خانه

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا می شود مبلمان را بدون اسیب در منزل شست؟ شستشوی مبل پارچه ای در خانه با رعایت نکات و انجام صحیح مراحل امکان پذیر است. برای شستشوی یک مبل پارچه ای باید:

  1. شناخت نوع پارچه: قبل از شروع به شستشو، اهمیت دارد که نوع پارچه مبلمان را تشخیص دهید. پارچه‌های مختلف نیاز به روش‌های شستشوی مختلف دارند. برخی پارچه‌ها قابل شستشو در ماشین لباسشویی هستند ( برای مبلمانی که قابلیت جدا کردن روکش برخی قسمت ها از مبلمان وجود دارد)، در حالی که برخی دیگر نیازمند شستشوی دستی هستند.
  2. پاک کردن گرد و غبار: با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار را از سطح مبلمان به طور کامل پاکسازی کنید.
  3. مطالعه دفترچه راهنمای مبلمان: همواره دستورالعمل تولید کننده را بررسی کنید. در برخی موارد، توصیه می‌شود که مبلمان را سطحی تمیز کنید و از شستشوی عمیق خودداری کنید تا از خرابی پارچه جلوگیری شود. درصورتیکه مبلمان شما دفترچه راهنما ندارد می توانید در زمان خرید مبلمان اطلاعات کافی را از فروشنده دریافت کنید.
  4. آماده‌سازی قبل از شستشو: پیش از شستشو، از مبلمان خود تمام قطعات قابل جدا شدن مثل تشک های مبل و کوسن ها را جدا کنید. در صورتیکه امکان جدا کردن روکش از بخش های جدا شده مبلمان وجود دارد می توانید آنها را هم جدا کرده و جدا گانه به شکل دسنی و یا از بوسیله ماشین لباسشویی شستشو دهید. اگر پارچه مبلمان مناسب شستشو در ماشین لباسشویی است، آن را با آب سرد یا ولرم و با شوینده مناسب شستشوی مبلمان دهید.
  5. انتخاب شوینده مناسب: شوینده مناسب با نوع مبلمان خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر استبرای شناخت بهترین شوینده می توانید از راهنمایی های فروشنده استفاده نمایید. به طور کلی بهتر است از شوینده های خیلی قوی استفاده نکنید و شوینده ای را انتخاب کنید که ph آن خنثی باشد تا با مبلمان شما آسیبی وارد نشود.
  6. خشک کردن: پس از شستشو، مبلمان را به طور کامل خشک کنید. توجه داشته باشید که ازقرار دادن مبلمان در مقابل نور مستقیم آفتاب خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ پارچه مبلمان شود. همچنین، از قرار دادن مبلمان در مقابل منبع حرارت مثل بخاری خود داری کنید. این کار نیز می تواند برای مبلمان آسیب زا باشد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه لکه گل را از روی فرش پاک کنیم؟

شستشوی مبل پارچه ای

نکات نگهداری و شستشوی مبل پارچه ای

  1. از قرار دادن مبلمان در مقابل نور خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید.
  2. برای شستشوی مبلمان از شویند های قوی بازی و یا اسیدی استفاده نکنید.
  3. در کوتاه ترین زمان بعد از ایجاد لکه برای پاکسازی مبلمان اقدام کنید.
  4. بعد از شستشو مبلمان را در فضای باز و به دور از نور خورشید و یا در محیطی با تهویه ناسب قرار دهید تا مبلمان کاملا خشک شوند. در صورتیکه مبلمان کاملا خشک نشود زمینه بروز بوی نامطبوع ناشی از رشد باکتریها در آن ایجاد می شود.
  5. برای شستشوی مبلمان از برس و اسفنج نرم استفاده کنید. استفاده از برس و یا اسفنج زبر می تواند به پارچه مبلمان آسیب وارد کند.

 

بیشتر بخوانید: راهکارهای کاهش مصرف آب در زمان شستشوی قالی ها

 

شستشوی مبل پارچه ای

نتیجه گیری:

با پیروی از مراحل مرتبط با شستشوی مبلمان پارچه‌ای در منزل و رعایت نکات مهم مربوط به نوع پارچه و شوینده، می‌توانید به راحتی مبلمان خود را شستشو دهید. در نتیجه، طول عمر مبلمانتان بیشتر شده و شما زمان بیشتری می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین فضای خانه یا محل کارتان را زیباتر و مرتب‌تر نگه داشته خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود که به دستورالعمل مندرج در راهنمای شستشوی مبلمان و ویا نکات ارائه شده توسط تولید کننده مبلمان خود توجه کنید و از شوینده‌های ملایم و مناسب برای پارچه‌های مبلمان استفاده کنید. همچنین، همواره قبل از استفاده از هر نوع شوینده حتما تست روی بخشی از مبل که در دید قرار ندارد انجام شود تا از عدم تاثیر منفی آن بر روی پارچه‌ها مطمئن شوید.

در صورتی که برای شستشوی مبلمان خود دانش کافی را ندارید و یا مبلمان شما دارای لکه هایی بسیار قدیمی است و به نوع خاصی از شستشو نیاز دارید، بهتر است از خدمات یک مبلشویی حرفه‌ای در کرج و منطقه سکونت خود در این زمینه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید. با رعایت این نکات، می‌توانید مبلمان پارچه‌ای خود را در بازخ زمانی طولانی تری سالم نگه داشته و از آنها استفاده نمایید.

برچسب ها: روش تميز كردن مبل پارچه ای،  تميز كردن مبل پارچه ای،  تميز كردن مبل پارچه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *